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dc.contributor.authorHernández López, María de la O
dc.date.accessioned2012-03-14T13:12:25Z
dc.date.available2012-03-14T13:12:25Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1578-3820
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10835/1149
dc.description.abstractThis paper aims at examining 80 doctor-patient interactions in England and Spain in order to establish a pragmalinguistic taxonomy of humour as a phatic use of language. On the other hand, such taxonomy will help explain how psychosocial concepts such as afiliation (Bravo 1999, 2003, 2005) and self-afirmation (Fant 1989, 1995, 2007; Steele, 1988; Thurén 1988) influence on interaction and constrain the specific usage of humour and phatic communication. Among other conclusions, this study revealed that a) humour need not be comparable across cultures; b) afiliation and self-afirmation are complementary concepts and finally, c) the use of humour varies in terms of the perception of roles in each situation. Mediante el análisis exhaustivo de 80 interacciones entre médico y paciente en Inglaterra y España, el presente trabajo pretende establecer una taxonomía pragmalingüística del uso del humor como lengua de contacto. Por otro lado, dicha taxonomía ayudará a explicar cómo los conceptos psicosociales de afiliación (Bravo 1999, 2003, 2005) y auto-a rmación (Fant 1989, 1995, 2007; Steele 1988; Thurén 1988) influyen en la interacción y constriñen el uso específico de escenarios humorísticos y fáticos. Entre otras conclusiones, se concluyó que el humor no siempre es comparable entre culturas, los conceptos de afiliación y auto-afirmación son complementarios y que la percepción de roles infuye en la variación y uso del humor.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherUniversidad de Almeríaes_ES
dc.sourceOdisea : Revista de Estudios Ingleses. Número 11, Enero-Diciembre 2010es_ES
dc.subjectPoweres_ES
dc.subjectInterpersonal communicationes_ES
dc.subjectHumoures_ES
dc.subjectAfiliationes_ES
dc.subjectSelf-afirmationes_ES
dc.subjectPhatic communication.es_ES
dc.subjectComunicación interpersonales_ES
dc.subjectHumores_ES
dc.subjectAfiliaciónes_ES
dc.subjectAuto-afirmaciónes_ES
dc.subjectComunicación fáticaes_ES
dc.subjectLengua de contactoes_ES
dc.titleEl humor como lengua de contacto ¿estrategia afiliativa o de auto-afirmación?: estudio comparativo inglés-español del discurso institucionales_ES
dc.title.alternativeHumour as a language of contact, a strategy of afiliation or of self-afirmation? comparative english-spanish study of institutional discoursees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherversionhttp://www.ual.es/odisea/Odisea11_Hernandez.pdfes_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.25115/odisea.v0i11.334


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