• español
  • English
  • Login
      • español
      • English
    • English 
      • español
      • English
    • Login
    View Item 
    •   riUAL Home
    • Revistas Universidad de Almería
    • Odisea : Revista de Estudios Ingleses
    • Odisea : Revista de Estudios Ingleses. Número 07, Enero-Diciembre 2006
    • View Item
    •   riUAL Home
    • Revistas Universidad de Almería
    • Odisea : Revista de Estudios Ingleses
    • Odisea : Revista de Estudios Ingleses. Número 07, Enero-Diciembre 2006
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Teaching english to mixed-ability secondary students through e-tandem

    Files
    Odisea07_Canga.pdf (66.93Kb)
    Identifiers
    URI: http://hdl.handle.net/10835/1170
    ISSN: 1578-3820
    DOI: http://dx.doi.org/10.25115/odisea.v0i7.137
    Services
    RISMendeley
    Share
    Stadistics
    View Usage Statistics
    Metadata
    Show full item record
    Author/s
    Canga Alonso, Andrés
    Date
    2006
    Abstract
    This paper will point out how language and culture can be taught through collaborative work among mixed-ability British and Spanish secondary students belonging to different social backgrounds. We will illustrate how they deal with several topics using e-tandem and autonomous collaborative work and we will discuss the results of their work comparing both groups. Finally, we will refer to the language and cultural exchange we have established thanks to this e-tandem partnership. Este artículo tiene como objetivo mostrar un modelo de aprendizaje del inglés basado en el e-tándem aplicado a estudiantes de secundaria con diferente capacidad. Así, indicaremos la forma en que los participantes abordaron diferentes temas utilizando el etándem y el trabajo autónomo y cooperativo. Para concluir presentaremos un análisis de los resultados del trabajo de ambos grupos de alumnos. Finalmente, nos referiremos al intercambio lingüístico y cultural que hemos establecido como una parte más de nuestra co...
    Palabra/s clave
    Mixed-Ability Students
    E-tandem
    Autonomous language learning
    Estudiantes de diferente capacidad
    E-tándem
    Aprendizaje autónomo
    Collections
    • Odisea : Revista de Estudios Ingleses. Número 07, Enero-Diciembre 2006 [19]

    Browse

    All of riUALCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    Login

    Statistics

    View Usage Statistics

    Of interest

    About the RepositoryCopyright FAQsSelf-archiving instructions

    Autoarchivo policies of publishers

    Indexed in

    Contact Us
    Contact Us