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dc.contributor.authorMur Dueñas, Pilar
dc.date.accessioned2012-03-23T12:40:48Z
dc.date.available2012-03-23T12:40:48Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn1578-3820
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10835/1226
dc.description.abstractMany studies have focused on the analysis of each of the prototypical four sections of the research article (i.e. Introduction, Methods, Results, Discussion, Swales 1990). However, whereas some sections have been subject to a great deal of analysis, especially the Introduction, others have not attracted as much scholarly attention. That is the case of the Methods section. Nevertheless, it is believed that the particular organization and content of this section plays a crucial role in the production of a successful research article. The Methods sections of 24 research articles in Business Management written in English for an international readership and in Spanish for a local audience will be contrastively analysed in terms of their rhetorical organization. When comparing the results to those from previous analyses in the fi eld of medicine, it stems that the Method sections in Business Management articles contains some specific steps which could be considered characteristic. Further, the results from the analysis of the comparable corpus indicate that there are certain differences in the extent of inclusion of some steps in the research articles in the two cultural contexts. It seems that both the disciplinary culture and the broad cultural context in which the research articles are written may shape and constraint the microstructure of the Methods sections. Muchos estudios se han centrado en el análisis de las cuatro secciones prototípicas del artículo de investigación (Introducción, Métodos, Resultados y Discusión, Swales 1990). Sin embargo, mientras algunas de estas secciones han sido el foco de numerosos estudios, en particular la Introducción, otras no han recibido tanta atención. Éste es el caso de la sección de métodos. A pesar de ello, se considera que el contenido y la organización estructural de esta sección juegan un papel importante en la consecución de un artículo de investigación adecuado. Este artículo analiza la sección de Métodos de 24 artículos de investigación en el campo de la Dirección y Organización de Empresas escritos en inglés para la comunidad internacional y en castellano para una audiencia local en relación a su organización retórica. Al comparar los resultados con los obtenidos en estudios previos, se constata que la sección de Métodos de los artículos de Dirección y Organización de Empresas contiene algunos steps (o sub-secciones retóricas) que lees_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUniversida de Almeríaes_ES
dc.sourceOdisea : Revista de Estudios Ingleses. Número 08, Enero-Diciembre 2007es_ES
dc.subjectResearch articlees_ES
dc.subjectGeneric structurees_ES
dc.subjectMethods sectiones_ES
dc.subjectDisciplinary cultureses_ES
dc.subjectIntercultural rhetorices_ES
dc.titleA Cross-cultural analysis of the generic structure of business management research articles: the methods sectiones_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherversionhttp://www.ual.es/odisea/Odisea08_Mur.pdfes_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.25115/odisea.v0i8.105


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