• español
  • English
  • Login
      • español
      • English
    • español 
      • español
      • English
    • Login
    Ver ítem 
    •   riUAL Principal
    • Repositorio de la Producción Científica de la Universidad de Almería
    • Departamento de Enfermería, Fisioterapia y Medicina
    • Artículos de revista Dpto. Enfermería, Fisioterapia y Medicina
    • Ver ítem
    •   riUAL Principal
    • Repositorio de la Producción Científica de la Universidad de Almería
    • Departamento de Enfermería, Fisioterapia y Medicina
    • Artículos de revista Dpto. Enfermería, Fisioterapia y Medicina
    • Ver ítem
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The clinical seminar as a learning methodology: an evaluation of nursing students' views

    Ficheros
    Clin Sem APE 2012, 23(3)-441-7.pdf (900.2Kb)
    Identificadores
    URI: http://hdl.handle.net/10835/1596
    ISSN: 0103-2100
    Servicios
    RISMendeley
    Compartir
    Estadísticas
    Ver Estadísticas de uso
    Metadatos
    Mostrar el registro completo del ítem
    Autor/es
    Granero Molina, José; Fernández-Sola, Cayetano; Castro Sánchez, Adelaida Mª; Jiménez López, Francisca Rosa; Aguilera-Manrique, Gabriel; [et al.]
    Fecha
    2012
    Resumen
    OBJECTIVE: To explore students' assessments of the clinical seminar as a complementary teaching method to the clinical practicum experience. METHODS: This was a qualitative study based on the hermeneutic phenomenology of Gadamer. Twenty-three open-ended interviews were conducted from among the 132 first-year students who attended an initial clinical practicum. We performed a qualitative analysis of the data using ATLAS.ti software. RESULTS: The students agreed that the clinical seminar gave them the opportunity to learn about procedures, nursing care and interpersonal relationships. They also found it very helpful when they encountered challenging stressful situations as they performed their practice, and believed it allowed them to make a connection between the theory in the classroom and the clinical practice. CONCLUSIONS: These seminars can contribute to reducing levels of stress during clinical practice. They can also help students obtain significant learning from their fellows a...
    Palabra/s clave
    Enfermería
    Prácticas clínicas
    Colecciones
    • Artículos de revista Dpto. Enfermería, Fisioterapia y Medicina [7]

    Listar

    Todo riUALComunidades & ColeccionesPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMateriasEsta colecciónPor fecha de publicaciónAutoresTítulosMaterias

    Mi cuenta

    Acceder

    Estadísticas

    Ver Estadísticas de uso

    De interés

    Sobre el RepositorioFAQs Derechos de autorInstrucciones de autoarchivo

    Políticas de autoarchivo de editoriales

    Indexado en

    Contacto
    Contacto