Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorSánchez Hernández, Purificación
dc.date.accessioned2012-10-25T18:22:20Z
dc.date.available2012-10-25T18:22:20Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1578-3820
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10835/1744
dc.description.abstractCommunication in a second language is a type of achievement which requires a very functional use of the language, resulting in the students’ability to express needs, desires, feelings and attitudes. Both oral and written communication should be immediate and onging from the point when students start studying a language and should provide them with a sense of progress in the foreign language. In order to achieve effective and motivating communication, it is usually necessary to go beyond the forms of the language or to use other input which differ from the traditional coursebook. In this sense,literary texts present a never-ending source of resources for studying and communicating in a foreign language. This paper presents an integrated approach to the study of language and literature, highlighting the potential of literary texts when studying the characteristics of a language and paying special attention to how linguistic functions can be explored,studied and practiced through literary texts. La comunicación en una lengua extranjera requiere un uso funcional de la lengua, lo que da como resultado la capacidad de los estudiantes para expresar deseos, necesidades, sentimientos y actitudes. Tanto la comunicación oral como la escrita deben ser inmediatas desde el momento en que se comienza a estudiar una lengua y deberían proporcionar al usuario una sensación de progreso en la lengua extranjera. Para lograr una comunicación efectiva y motivadora, es necesario ir más allá de las formas de la lengua o utilizar materiales diferentes del libro de texto. En este sentido, los textos literarios presentan una fuente inagotable de recursos para estudiar y comunicarse en una lengua extranjera.En este trabajo se presenta un enfoque integrado para el estudio de la lengua y la literatura, poniendo de manifiesto el potencial de los textos literarios para explorar las características del lenguaje y prestando especial atención a la exploración, estudio y práctica de las funciones lingüísticas a través de los textos literarios.es_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUNiversidad de Almeriaes_ES
dc.sourceOdisea : Revista de Estudios Ingleses. Número 12, Enero-Diciembre 2011es_ES
dc.subjectLinguistic functionses_ES
dc.subjectLiterature,es_ES
dc.subjectLanguagees_ES
dc.subjectFunciones lingüísticases_ES
dc.subjectLiteraturaes_ES
dc.subjectLenguaes_ES
dc.titleThe Potential of Literary Texts in the Language Classroom: The Study of Linguistic Functionses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherversionhttp://almirez.ual.es/search~S1*spi?/todisea/todisea/1,1,1,B/l856~b1005680&FF=todisea&1,1,,1,0/indexsort=-/startreferer//search~S1*spi/todisea/todisea/1,1,1,B/frameset&FF=todisea&1,1,/endreferer/es_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.25115/odisea.v0i12.314


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem