Show simple item record

dc.contributor.authorArgüelles Álvarez, Irina
dc.date.accessioned2012-10-26T16:09:45Z
dc.date.available2012-10-26T16:09:45Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1578-3820
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10835/1754
dc.description.abstractThis paper summarizes the evolution of different subjects of English for Specific Purposes and English for Academic and Professional Purposes. The aim here is to show a continuum of changes that have not started and nished in one subject alone but affect the whole curriculum. After the discussion section where advantages and drawbacks of the changes introduced are analyzed, we arrive at some conclusions regarding this ve year period of development in the approach to the teaching and learning of the specific or academic English language in the Escuela Universitaria de Ingeniería Técnica de Telecomunicación, Universidad Politécnica de Madrid. Este trabajo resume la evolución que han experimentado distintas asignaturas de Inglés para Fines Específicos e Inglés para Fines Académicos y Profesionales. El objetivo principal es mostrar cómo el esfuerzo por mejorar las asignaturas afecta al currículo como un todo y no sólo a cada una de las asignaturas. Tras el análisis de algunas de las ventajas e inconvenientes de los cambios introducidos, se alcanzan algunas conclusiones sobre la evolución que han sufrido este tipo de asignaturas durante los últimos cinco años en la Escuela Universitaria de Ingeniería Técnica de Telecomunicación, Universidad Politécnica de Madrid.es_ES
dc.language.isoenes_ES
dc.publisherUniversidad de Almeríaes_ES
dc.sourceOdisea : Revista de Estudios Ingleses. Número 12, Enero-Diciembre 2011es_ES
dc.subjectEnseñanza y aprendizaje de lengua inglesaes_ES
dc.subjectInglés para Fines Académicos y Profesionaleses_ES
dc.subjectInglés para Fines específicoses_ES
dc.subjectNivel universitario.es_ES
dc.subjectTeaching and learning of Englishes_ES
dc.subjectEnglish for Specific Purposeses_ES
dc.subjectUniversity levelses_ES
dc.subjectEnglish for Academic and Professional Purposeses_ES
dc.titleNew ICT literacies and holistic approaches for the effective learning of languages in tertiary education.es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherversionhttp://almirez.ual.es/search~S1*spi?/todisea/todisea/1,1,1,B/l856~b1005680&FF=todisea&1,1,,1,0/indexsort=-/startreferer//search~S1*spi/todisea/todisea/1,1,1,B/frameset&FF=todisea&1,1,/endreferer/es_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.25115/odisea.v0i12.219


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record