Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorCarrillo Martín, Francisco
dc.date.accessioned2012-02-13T19:34:44Z
dc.date.available2012-02-13T19:34:44Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn2014-2714
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10835/983
dc.description.abstractSince the end of the Mexican Revolution, the main goal of the new State has been national modernization along two axes, industrialization and urbanization. México City should have materialized those ambitions for progress in the most influential social sectors, as broadly reflected in the plastic arts of the times. However, later evolution of the capital city has been characterized by a feeling of failure of those expectations, testimony of which has been transferred to the movies as the mechanism representing the end of the revolutionary project.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherUniversidad de Almeríaes_ES
dc.sourceURBS : Revista de Estudios Urbanos y Ciencias Sociales. Número 01, 2011es_ES
dc.subjectCiudad de Méxicoes_ES
dc.subjectModernizaciónes_ES
dc.subjectMario Panies_ES
dc.subjectLos olvidadoses_ES
dc.subjectCine mexicanoes_ES
dc.subjectMexico Cityes_ES
dc.subjectMexican film industryes_ES
dc.subjectModernizationes_ES
dc.titleDe la utopía a la desilusión. La Ciudad de México y sus imaginarios urbanos: 1920-1950.es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherversionhttp://nevada.ual.es:81/urbs/index.php/urbs/article/view/carillo_martin/8es_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Ficheros en el ítem

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem