Teaching language through literature: The Waste Land in the ESL Classroom
Ficheros
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10835/1216
ISSN: 1578-3820
DOI: http://dx.doi.org/10.25115/odisea.v0i8.90
ISSN: 1578-3820
DOI: http://dx.doi.org/10.25115/odisea.v0i8.90
Compartir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemAutor
Agustín Llach, PilarFecha
2007Resumen
This article intends to show how literature may be used in language classes to develop student’s knowledge of English. First, we examine the evolution of literature in the language classroom, then we give account of some reasons that justify its use in language classes, of the role of reading in language development, and of the way poetry is treated in the ESL classroom. The Waste Land is a good work to be used as a tool to develop student’s communicative competence in English. The article ends with a didactic proposal for ESL instruction based on the poem. Este artículo pretende demostrar cómo la literatura puede contribuir a desarrollar el conocimiento de los alumnos en la lengua extranjera inglés. Primero examinamos la evolución de la literatura en la clase de lengua y damos cuenta de las razones que justifican su uso, del papel de la lectura en la adquisición de la LE, y del tratamiento de la poesía en clase de LE. The Waste Land es una obra adecuada para ser usada como instrumento...
Palabra/s clave
Literature and language teaching
ESL
The Waste Land
Reading
La literatura en la enseñanza
Inglés lengua extranjera (LE)
Lectura