Walking down the borderline: hybridity and the modulation of the self in three canonical chicano novels
Ficheros
Identificadores
URI: http://hdl.handle.net/10835/1276
ISSN: 1578-3820
DOI: http://dx.doi.org/10.25115/odisea.v0i9.204
ISSN: 1578-3820
DOI: http://dx.doi.org/10.25115/odisea.v0i9.204
Compartir
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemAutor
Meneses Naranjo, JuanFecha
2008Resumen
This paper presents an analysis of three Chicano novels considered canonical, in which the concept of “hybridity” is discussed in relation with the individual: Rudolfo Anaya’s Bless Me Última, Tomás Rivera’s …Y No Se Lo Tragó La Tierra, and Rolando Hinojosa’s Los Amigos de Becky. The paper proposes an additional application of “hybridity”, key concept of Cultural and Postcolonial Studies, in the cultural context of the Chicano identity. The fi nal aim is to prove, by means of the texts, the interaction between the individual and his/her context via their “hybridity” as a resulting phenomenon of a cultural multiplicity. Este trabajo presenta un análisis de tres novelas de autores chicanos considerados canónicos, en el que se discute el concepto de ‘hibridación’ y su interacción con el individuo: Bless Me Última, de Rudolfo Anaya, …Y No Se Lo Tragó La Tierra, de Tomás Rivera y Los Amigos de Becky, de Rolando Hinojosa. Se propone una aplicación adicional de “hibridación”, concepto clave d...
Palabra/s clave
Chicano
novel
hybridity
individual
cultural context
novela
hibridación
individuo
contexto cultural