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dc.contributor.authorGázquez Abad, Juan Carlos 
dc.contributor.authorSánchez Pérez, Manuel 
dc.date.accessioned2024-01-22T08:13:55Z
dc.date.available2024-01-22T08:13:55Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.citationGázquez Abad, J.C., & Sánchez Pérez, M. (2007). Consideración de la heterogeneidad en el comportamiento de elección del consumidor a través de modelos logit: enfoque paramétrico vs. semiparamétrico. Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa, 10(30), 233-264.es_ES
dc.identifier.issn1138-5758
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10835/15276
dc.description.abstractOne of the most important objectives in marketing field is to get a better understanding about consumer. In this paper, we have analysed the concept of heterogeneity and its treatment in consumer choice models. Following a review of the theoretical foundations and formulations about heterogeneity in consumer choice models, we proposed a classification of different kinds of heterogeneity. After this, and using scanner data we describe an empirical application in the context of consumer choice. Firstly, we developed a non heterogeneity MNL model. After that, we compare it with a random effects model and with a latent segments ones. Results show that models which considered heterogeneity explain consumer choice behavior more eficiently. Finally, main contributions of the study are discussed.es_ES
dc.language.isoeses_ES
dc.publisherACEDE (Asociación Científica de Economía y Dirección de la Empresa)es_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectComportamiento del consumidores_ES
dc.subjectLogit modelses_ES
dc.subjectConsumer choice heterogeneityes_ES
dc.subjectChoice modeles_ES
dc.subjectMNL modeles_ES
dc.subjectModelos de elección del consumidores_ES
dc.titleConsideración de la heterogeneidad en el comportamiento de elección del consumidor a través de modelos logit: enfoque paramétrico vs. semiparamétricoes_ES
dc.title.alternativeAccounting for heterogeneity in consumer choice behaviour through logit models logit: parametric approach vs. semi-parametrices_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.relation.publisherversionhttps://doi.org/10.1016/S1138-5758(07)70080-4es_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


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