New ICT literacies and holistic approaches for the effective learning of languages in tertiary education.
Identifiers
URI: http://hdl.handle.net/10835/1754
ISSN: 1578-3820
DOI: http://dx.doi.org/10.25115/odisea.v0i12.219
ISSN: 1578-3820
DOI: http://dx.doi.org/10.25115/odisea.v0i12.219
Share
Metadata
Show full item recordAuthor/s
Argüelles Álvarez, IrinaDate
2011Abstract
This paper summarizes the evolution of different subjects of English for Specific Purposes and English for Academic and Professional Purposes. The aim here is to show a continuum of changes that have not started and nished in one subject alone but affect the whole curriculum. After the discussion section where advantages and drawbacks of the changes introduced are analyzed, we arrive at some conclusions regarding this ve year period of development in the approach to the teaching and learning of the specific or academic English language in the Escuela Universitaria de Ingeniería Técnica de Telecomunicación, Universidad Politécnica de Madrid. Este trabajo resume la evolución que han experimentado distintas asignaturas de Inglés para Fines Específicos e Inglés para Fines Académicos y Profesionales. El objetivo principal es mostrar cómo el esfuerzo por mejorar las asignaturas afecta al currículo como un todo y no sólo a cada una de las asignaturas. Tras el análisis de algunas de las ve...
Palabra/s clave
Enseñanza y aprendizaje de lengua inglesa
Inglés para Fines Académicos y Profesionales
Inglés para Fines específicos
Nivel universitario.
Teaching and learning of English
English for Specific Purposes
University levels
English for Academic and Professional Purposes