Metáfora y género: Estudio prototípico de las metáforas de género en la publicidad de la revista British Cosmopolitan
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URI: http://hdl.handle.net/10835/1035
ISSN: 1578-3820
DOI: http://dx.doi.org/10.25115/odisea.v0i4.117
ISSN: 1578-3820
DOI: http://dx.doi.org/10.25115/odisea.v0i4.117
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2003Resumen
This research introduces the issue of advertising gender metaphors and their presence in the advertising of British Cosmopolitan, a women.’s magazine. After providing a theoretical background that interrelates advertising, gender and metaphor, we have focused firstly on advertising metaphors and secondly on gender advertising metaphors, illustrating their presence in the magazine under study. In this paper we have used a sample of 1142 print ads published in 12 issues of British Cosmopolitan in 1999 and 2000. Este artículo introduce el tema de las metáforas publicitarias de género y su presencia en la publicidad de una revista femenina concreta, British Cosmopolitan. Tras presentar un marco teórico introductorio sobre la relación entre la publicidad, el género y las metáforas, nos hemos centrado en primer lugar en las metáforas publicitarias y en segundo lugar en las metáforas publicitarias de género, ilustrando su presencia en la revista estudiada. Hemos empleado aquí una muestra de 1...
Palabra/s clave
Revistas femeninas
Cosmopolitan
Metáfora y género
Women’s magazines
Metaphor and gender